VENEZIA (Dette er ikke en blogg): I dag hadde jeg den glede av å intervjue skuespilleren Tilda Swinton, i en tekst som kommer på trykk i mandagens Dagbladet. Uheldigvis kom jeg til å si at jeg hadde sett bilder av Tilda i to moteblader jeg leste på flyet på vei over, og lurte på hva hun syntes om å være en gjenganger i blader som Elle og Marie Claire. Det skulle jeg kanskje ikke gjort. Tilda boret blikket i meg.

– Du må virkelig slutte å lese de bladene, sa hun.
– Du har ikke godt av det.

Så svarte hun ordentlig på spørsmålet, før hun igjen så på meg på den måten.

– Jeg mener det, sa hun.
– Du holde opp med det.

Men saken er at Tilda kan si hva hun vil, for hun er fremdeles den kuleste dama i verden. Den fabelaktige takketalen hennes da hun tidligere i år vant Oscar for beste kvinnelige birolle for «Michael Clayton» er blitt merket «private» på YouTube av bisarre årsaker, men pass på å se intervjuet hun ga like etter å ha mottatt prisen.

(Lite glimt av Tildas takketale her. Verd å få med seg.)

 

Publisert 29. august 2008.

