Ikke tro lille London City Airport – den som ligger i selve byen, nær Canary Wharf, på en øy i Themsen – når de sier at det bare tar tyve minutter å kjøre til sentrum. Ikke tro dem når de sier at det bare koster 35 pund å ta taxi til sentrum. Taxisjåføren bare skoggerlo av meg da jeg ymtet frempå om antydningen til tid og pris, og så tilbrakte jeg de neste 45 minuttene med å se ut av drosjevinduet på en London-trafikk som beveget seg omtrent like fort fremover som den tynne røde stripen under den ganske lange YouTube-filmen du har lyst til å se men som ikke vil la seg laste ned riktig ennå.

Men å lande på London City Airport er faktisk ganske moro likevel, for du må fly inn like over selve byen, over de høye husene, og se gatene og menneskene i dem i detalj ovenfra, og jeg har aldri noen gang følt meg mer som Supermann.

 

Publisert 23. september 2008.

Én kommentar:

 

Line

24.sep.2008 kl.11:47

Ja, å fly over byer er fantastisk fint. Det er det samme med Manhattan. Og Kristiansund.
