• Våknet tre ganger i løpet av natten grunnet dustevirusinfeksjon i halsen med tilhørende hostekuler. Samlet søvn endte opp på i underkant av tre timer.
  • Venter på toget på perrongen på Hokksund stasjon i tretten minus.
  • Toget får et opphold på første mulige stasjon (Steinberg): Ti minutter.
  • Toget får et opphold på andre mulige stasjon (Mjøndalen): Trettifem minutter.
  • NSB reagerer nok en gang med forbauselse over at det snør om vinteren i Norge (mao. kaos).
  • Lokføreren er ute og måker snø.
  • Toget bestemmer seg for å rygge til Steinberg for å kunne la møtende tog slippe forbi.
  • Går av toget før tvilsom ryggeoperasjon for å ringe etter taxi bare for å finne ut at andre har hatt samme brillefine idé, og det et kvarter tidligere: Drammen taxi melder at alle biler er opptatt.
  • Toget kommer tilbake igjen fra Steinberg, men denne gangen bryr de seg ikke om å stoppe på Mjøndalen og suser rett forbi.
  • Venter på toget på perrongen på Mjøndalen stasjon i tretten minus.
  • Møter gammel skolevenninne i venterommet på Mjøndalen stasjon. Hun er stressa fordi hun har pasienter som venter på sykehuset i Kongsberg. Jeg er stressa fordi jeg har en pressevisning av «The Wrestler» som venter i Oslo.
  • LYSPUNKT: Blir hentet av mor på Mjøndalen stasjon og kjørt til byen.
  • Kommer for sent til pressevisning.
  • Prøver å få tak i drosje for å komme meg opp til NRK.
  • Oslo Sporveier reagerer med forbauselse på at det snør om vinteren i Norge (mao. kaos).
  • Alle taxier som kjører forbi er opptatt.
  • Oslo taxi svarer ikke på telefonen.
  • Venter på taxi i Prinsens gate i (sikkert) ti minus.
  • Kommer for sent til NRK.
  • Brusautomaten på jobb er tom for grønn farris, og nekter å gi meg tilbake tyvekroningen min. Den er tom for pepsi max også. Jeg blir nødt til å kjøpe solo.
  • Begynner å blø neseblod fem minutter før jeg må løpe til Nationaltheatret og sitter med dopapir i høyre nesebor gjennom hele Rosmersholm.
  • Kommer meg ikke til apoteket før kl. 23.00 grunnet forsinkelser i alle ledd.
  • Venter skjelvende og hostende i kø i en halvtime.
  • Sklir og faller på isen fem meter fra egen inngangsdør og knuser etterlengtet flaske med hostesaft over veske og vanter.

 

Publisert 10. februar 2009.

3 kommentarer:

 

Trigress

10.feb.2009 kl.10:05

Og jeg som synes jeg har noen drittdager som ligger hjemme under dyna og er syk mens det er tidenes beste skiføre i skogen utenfor. Takk for litt etterlengtet perspektiv. Og god bedring, kjære venninne.

Ellen

Line

11.feb.2009 kl.13:01

Nei!

Jeg humret helt til jeg kom til siste punkt. Da ble alt bare trist.

Inger Merete

13.feb.2009 kl.00:10

Siste punktet var omtrent da jeg selv begynte å le. Hysterisk.
