Forresten: Jeg elsker hyggelige flyvertinner. Da jeg nevnte at jeg følte meg dårlig på flighten hjem i går kom en jente på min egen alder straks løpende gjennom kabinen med en cola og forsikringen om at «moren min sier alltid at det hjelper».

I could go on. Da jeg på en småturbulent flight fra Nice tidligere i år nevnte for flyvertinnen at jeg pleide å bli litt engstelig av fly som ristet, satte hun seg ned ved siden av meg, så på meg med store alvorlige øyne, og sa: «Vil du ha et glass champagne?»

Et drøyt minutt senere satt jeg og nippet til et glass champagne mens hun forklarte rolig og ordentlig hvorfor fly rister og hvorfor det ikke er noen grunn til å bli engstelig.

Moralen er: Å være ha matforgiftning/flyskrekk/veer eller lignende på fly kan føre til uante goder. Selv slipper jeg å fake, men det er sikkert en mulighet, det også.

 

Publisert 3. september 2008.

3 kommentarer:

Martine Gisele

03.sep.2008 kl.00:08

flyvertinner er mange ganger de som avgjør om du har fin flytur eller ikke. de flyvertinnene du snakker om hørtes veldig koslig ut må jeg si 🙂

Christian Støkkan

03.sep.2008 kl.00:09

Jeg elsker flyvertinner. De virker så ehm.. ryddige!

ingermerete

03.sep.2008 kl.00:55

Det var de! Min østerrikske venninne – som også tipset meg om den strålende Kate Bush-coverversjonen nevnt i en annen post – forteller at flyvertinnene til Tyrolean Airlines har bluseermer og snøreliv. Det må jeg se en gang.
