Søndagsobservasjoner:

1. Skiskytere er rare. Nå har det oppstått en sånn merkelig trend blant dem. Det går på at de dekorerer skjermen på geværet som skjermer øynene deres når de skyter med border og bilder. Lars Berger har solbriller tegnet på sin, som gjør at det liksom skal se ut som om han har solbriller på seg hele tiden. En kvinnelig skiskytter hadde et foto av det som må være babyen hennes, som gjorde at hun så ut som om hun hadde en makaber utvekst i pannen da hun skjøt. Ole Einar Bjørndalen har noen sånne store, alveaktige øyne i gullfarger som ser ut som illustrasjonen i en barnebok eller fantasyfortelling.

Selv vet jeg neimen ikke hva jeg synes om merksnodighetene. På den ene siden tenker jeg at det er sånn som tolv år gamle jenter holder på med, evt. folk som har for mye fritid og dekorerer profilsiden sin på Facebook med en million bamser og blomsterbuketter som de har fått av vennene sine. På den annen side tenker jeg at det viser en litt syk og litt søt side ved de jeg oppriktig trodde var verdens streiteste mennesker.

2. Skiskyting er ypperlig dagen derpå-tv.

Publisert 16. februar 2009.

Én kommentar:

gøril

16.feb.2009 kl.20:53

«Skiskyting er ypperlig dagen derpå-tv.»åh, ingermerete. I feel like I don’t know you anymore … 

