Ting jeg av en eller annen grunn unngår å gjøre eller utsetter latterlig lenge:

  • Å bruke exfoliator før fuktighetskremen om kvelden, selv om hun dama på parfymeriet ser på meg med skuffelse i blikket når jeg tilstår at jeg skulker.
  • Å vanne plantene på balkongen. Det tar syv minutter. Forrige gang ble jeg sittende og lese blogger og nettaviser i en time først.
  • Å kjøpe meg briller slik at jeg kan se på dvd også etter at jeg har tatt av meg linsene om kvelden. Det har vært et prosjekt i omtrent to år nå, og unnskyldningen er fremdeles at jeg trenger noen som kan være med meg og si om jeg er fin eller ikke, så jeg ikke blir en sånn «ville vært fin uten brillene»-dame de snakker om i Seinfeld.
  • Å se «Den andre siden» på dvd, selv om alle sier den er et mesterverk. Kanskje det blir lettere når jeg får kjøpt meg briller.
  • Å høre på meldinger på telefonsvareren.
  • Å bytte ut den innleste meldingen på telefonsvareren, selv om kompisen min mener det er det teiteste han har hørt og jeg selv også må medgi at den ikke er av de mest profesjonelle. Men jeg er litt glad i den.
  • Å fylle ut selvangivelsen.

Det er i det minste godt å vite at man ikke er alene.

 

Publisert 14. april 2009.

 

