LONDON (Dette er ikke en blogg): Eller strengt tatt just hjemvendt fra London, med Daily Telegraph, en gave fra British Airways, i håndbagasjen. Der skriver Simon Mills om den bisarre opplevelsen det er å følge både Karl Lagerfeld og Sascha Baron Cohens alter ego, den østerrikske moteprogramlederen Brüno, på Twitter. Med unntak av z’ene er det nemlig vanskelig å si hva som kommer fra den ene og hva som kommer fra den andre. Her er Karl:

  • «On this day (1 Jan), each year,  I soak the previous year’s calendar in my mother’s favourite perfume and then set it ablaze. Here’s to a fresh start!»
  • «My dream? Transparent fur. The hair on plastic and not on leather. We’ve tried, but nobody has found it yet».
  • «I think I’m going to have a dinner party where no one speaks. I’ll give all my guests pens and pads instead of the usual dinner conversation».

Og Brüno:

  • «Just back from uncle’s funeral. Had fight with egomaniac priest. Apparently it’s rude to ask for ze church wifi password during a service»
  • «I want to eat egg – but zere’s no instruction how to open it! No zipper, nothing!»
  • «Fashion is ze lifesavingest of all sciences. NOT ONE suicide bomber has ever blown themselves up wearing Marc Jacobs. U do ze matematischer».

Mills ser frem til den kommende Brüno-filmen, men påpeker at motefolk er vanskelige å parodiere fordi de er levende parodier på seg selv. Han forteller om moteshowprodusenten som ble så nervøs før et show at assistentene måtte lage delfinlyder for å roe henne ned, om moteredaktøren som betaler en langdistansehealer for å tenke positive tanker om henne på gitte tidspunkt hver dag, og stylisten som tripper rundt Sienna Millers fotoshoot med monokkel og bisarr aksent og sier «you are so sexy, Sienna, even ze grass is standing erect».  Når det gjelder klesverdenen er jeg plutselig glad for å være en storøyd og lettlurt utenforstående en å være på innsiden. Selv om det innebærer tung shoppinghangover og prøvende sjekking av nettbanksaldo mellom fingrene etter to dager i London.

 

Publisert 15. juni 2009.

 

Advertisements