Min kjærlighet til IMDb vokser for hver dag. Særlig for hver dag jeg ser en film eller en tv-serie med en eller annen birolle med et eller annet fjes som jeg vet jeg har sett før et eller annet sted. Det er noen oppdagelser, når det viser seg at du hadde sett fjeset før, men i en annen sammenheng en først antatt, som er særlig tilfredsstillende – nesten som endelig å få klø på et myggstikk.


Richard Beymer

  • Tony mot Natalie Woods Maria i «West Side Story».
  • Spilte også Benjamin Horne i «Twin Peaks»

er det ikke beymer 1

er det ikke beymer 3


Russ Tamblyn

  • Spilte Jets-lederen Riff mot Beymer og Natalie Wood i «West Side Story»
  • Spilte også Dr Jacoby i «Twin Peaks»

er det ikke tamblyn 1

er det ikke tamblyn 2

Tyne Daly

  • Spilte Clint Eastwoods sidekick i «The Enforcer»
  • Spilte også moren til Amy Brenneman i «Judging Amy»

er det ikke daly 1

er det ikke daly 2

Rory Cochrane

  • Spilte stoneren Slater i «Dazed & Confused»
  • Er også Tim i «CSI: Miami»

er det ikke cochrane 1

er det ikke cochrane 2

Josh Charles

  • Spilte Knox Overstreet i «Dead Poets Society», til dags dato filmen jeg har gråt mest av. Men jeg var femten, altså.
  • Har plutselig dukket opp som fast pasient i «In Treatment», mot Gabriel Byrne.

er det ikke charles 3

er det ikke charles 2

 

Publisert 7. september 2009.

3 kommentarer:

 

Irm

07.sep.2009 kl.15:50

Jeg er blitt helt avhengig av imdb og sjekker opp alle filmer/tv serier jeg ser, samt fjes eller navn jeg er usikker på.

Inger Merete

07.sep.2009 kl.23:47

Imdb er prokrastineringsverktøy nr 1. Jeg setter den over både Twitter og Facebook.

Line

08.sep.2009 kl.10:34

Oj, oj. Rory Cochrane. Verdifull informasjon.
